Chevrolet Aveo: корейське минуле добротного американця

Компактні доступні іномарки – це зараз найцікавіший тип машин. Кажу без жодної лукавства. В інших класах давно не було серйозних проривів, а серед малолітражок стали з’являтися якісно нові моделі.

Новинки останнього року радикально відрізняються від колишніх автомобілів: їздові звички, комфорт, дизайн – у всьому помітний великий прогрес. Спочатку публіку здивували Hyundai Solaris і седан Volkswagen Polo, які відразу пробилися до бестселерів. На підході вже новий Kia Rio. Тепер у гонитву за ними кидається повністю перероблений Chevrolet Aveo, який з’явиться у продажу на початку 2012 року.

Розповідь про нову машину часто хочеться почати з її зовнішності чи з модних штучок, на кшталт тих чи інших нових опцій, оскільки з технічної частини одне покоління від іншого відрізняється несильно. Тільки не у випадку з новим Chevrolet. Стара корейська платформа залишилася у минулому. В активі новинки дуже рідкісний для цього класу шестиступінчастий “автомат”, нове шасі, розширена лінійка моторів. Випробувати все це я зміг на першому європейському тест-драйві Chevrolet Aveo у Швейцарії.

Минуле покоління відрізнялося трохи більшим кузовом, ніж у конкурентів, а новинка ще зросла: довжина седана – 4,4 м (+9 см), ширина – 1,74 м (+3 см), висота – 1,52 м (+ 1 см)

Попередній Aveo розроблявся на початку 2000-х років ще під брендом Daewoo. Новинка створена на глобальній платформі GM, названій Gamma II. З ким Aveo тепер полягає у спорідненості? Достатньо перерахувати моделі, створені на платформі Gamma I: Opel Corsa, Fiat Grande Punto, Alfa Romeo MiTo, Opel Meriva, Fiat Linea та Fiat Doblo та ін. . Тобто фактично Chevrolet Aveo є основним для майбутнього покоління Opel Corsa.

Chevrolet Aveo: корейське минуле добротного американця
“Обличчя” у Aveo не найрядніше: круглі фари, не прикриті загальним ковпаком, – таке рішення ріднить малолітражку з Alfa Romeo. Втім, знімки дещо прикрашають дійсність: поблизу Chevrolet багато в чому схожий на інші бюджетні моделі

На шосе, що витається серед швейцарських полів, відразу розумієш головне: Aveo тепер їде як європейський автомобіль. Йому більше не властива розбещеність, за яку можна дорікнути попередниці. Якщо раніше кермо було надмірно легким, що відрізнялося «синтетичним» зусиллям, то тепер машина отримала правильну чуйну бублик. Aveo точніше слідує за її рухами і навіть не чинить опір різким маневрам. Говорячи, що нове покоління дає спортивні відчуття, представники Chevrolet, звичайно, видають бажане за дійсне. Але в те, що за жорсткістю кузова Aveo тепер належить до лідерів класу, цілком можна повірити. Щоправда, поки не можна з упевненістю сказати, чи російська версія їхатиме так само. Підвіска пройде адаптацію, і, можливо, вона не буде такою «щільною».

Малолітражка знайшла благородні звички: чіткі та легкі включення передач механічної КПП – це щось нове для Chevrolet. А можливості “топового” 1,6-літрового двигуна, що розвиває 115 л. с., спершу здаються навіть надмірними для доступного седанчика. Втім, мотор залишив подвійне враження. Впевнена тяга з низьких оборотів вселяє оптимізм, а ось розкручувати двигун особливого сенсу немає. Мабуть, для екології двигун отримав досить специфічні налаштування. В результаті при спокійному русі створюється відчуття великого запасу тяги під педаллю газу, але починаєш їхати швидше, і тут її недостатньо. Паспортні дані це підтверджують: розгін до 100 км/год ця модифікація займає 11,3 с.

Chevrolet Aveo: корейське минуле добротного американця
– Обов’язково спробуйте версію з шестиступінчастим “автоматом”, – говорили мені представники Chevrolet, за обідом. — Модифікація, яку ми привезли на цей тест-драйв, відрізняється від тієї, яка вже продається у Кореї та США. Європейці в середньому їздять швидше, тут частіше чергуються розгони та гальмування, АКПП це враховує.

Chevrolet Aveo: корейське минуле добротного американця
Багато років тому, знаючи кількість сходів у автоматичній коробці, можна було заздалегідь передбачити, як поїде автомобіль. Архаїчні триступінчасті автомати заробили славу неймовірно «тупих» і повільних, а моделі, що першими отримали чотиришвидкісні коробки, вражали новими відчуттями. Сьогодні, коли виробники преміум-марок змінюють шестишвидкісні АКПП на восьмишвидкісні, більшість споживачів навіть не відчувають різниці. А чи помітять її ті, хто пересяде із чотириступінчастої малолітражки (таких на ринку більшість) на шестиступінчастий Aveo?

П’ятидверний хетчбек тепер замаскований під тридверку: ручки відчинення задніх дверей переїхали в рамки вікон

Другий відрізок шляху я зробив за кермом хетчбека з 1,4-літровим мотором і “автоматом”. Коробка працює плавно і передбачувано, але приблизно те ж саме ми відзначали і у конкурентів, які роками вдосконалюють чотириступінчасті трансмісії.