Тест-драйв Chery Bonus: бюджетний китаєць

Сегмент недорогих автомобілів у Росії росте, немов на дріжджах, причому не лише за загальною кількістю проданих машин, а й за кількістю запропонованих моделей. А взяти участь у розподілі ринку бюджетних моделей хочуть не тільки Hyundai і Volkswagen з Renault і «Ладою», а й китайські бренди, які останнім часом помітно активізувалися.

Chery Bonus, в Китаї, що називається Chery A13 або Chery Fulwin 2, в країнах СНД відомий як ZAZ Forza. На українському заводі, у Запоріжжі, виробництво автомобіля йде за повним циклом, зі зварюванням та забарвленням кузова, а складання моторів налагоджено на сусідньому заводі у Мелітополі. Цього року локалізація компонентів має становити близько 55 відсотків – на Bonus вже встановлюються шини маловідомого у нас британського бренду Premiorri, що випускаються на підприємстві Rosava, диски Кременчуцького колісного заводу, українські акумулятори, а також обшивка багажника, панель приладів та інші деталі інтер’єру місцевого виробництва. до яких у майбутньому додадуться сидіння та деталі вихлопної системи.

Chery Bonus відноситься до сегменту B+ і побудований з використанням ґрунтовно модернізованих вузлів та агрегатів моделі Chery Amulet, яку він і має замінити. Це означає, що в основі Бонусу лежить платформа Seat Toledo двадцятирічної давності.

Попереду на Bonus – все та сама незалежна підвіска типу МакФерсон зі стабілізатором поперечної стійкості, ззаду – напівзалежна балка на двох поздовжніх важелях. Однак геометрія та еластокінематика всієї підвіски, як запевняють творці, зазнали змін. Довжина автомобіля зменшилася і становить тепер 4269 міліметрів, ширина залишилася практично незмінною – 1686 міліметрів проти колишніх 1682 міліметрів. Зате збільшилася колісна база – з 2468 мм до 2527 мм і висота – з 1424 мм до 1492 мм, що обіцяє більший простір всередині в порівнянні з попередньою моделлю. Задня колія залишилася колишньою (1422 мм), а передня збільшилася на 19 мм до 1448 мм.

Під капотом “Бонуса” – чотирициліндровий 16-клапанний півторалітровий мотор SQR477F сімейства ACTECO, розроблений спільно з австрійською фірмою AVL. Він розвиває 109 кінських сил при 6000 оборотах на хвилину і 140 Нм моменту, що крутить, при 4500 оборотах, і спокійно перетравлює 92-й бензин. Двигун агрегатується з п’ятиступінчастою механічною коробкою QR515MHA.

Дизайн автомобіля – на любителя. Не красень, але й не виродок: його зовнішність, як і в більшості інших китайських автомобілів, можна назвати швидше незвичайною. Втім, коли в гаманці є не більше 350 тисяч рублів на новий автомобіль, про високе думаєш в останню чергу. Відзначимо лише той факт, що вигляд малолітражки не «злизаний» з якоїсь моделі відомого виробника, а є повністю самостійною розробкою, в якій китайцями допомагало італійське ательє Torino Design.

Chery Bonus пропонується в чотирьох комплектаціях за ціною від 344 999 до 399 999 рублів. У базовій версії автомобіль поставляється з двома фронтальними подушками безпеки, кондиціонером, передніми ременями безпеки з переднатягувачами, системою розподілу гальмівних зусиль, сталевими колесами розмірності 185/60R15, інформаційним дисплеєм, що вказує витрату палива, сигналізацією з іммобілайзером, , центральним замком з ДК, аудіопідготовкою з двома динаміками та докаткою в багажнику. За додаткові 15 тисяч рублів (ціна складе 359 999 рублів), автомобіль оснастять бічними дзеркалами з електрорегулюванням та підігрівом, задніми електричними склопідйомниками, ще двома динаміками в задніх дверях і повнорозмірною «запаскою». Заплативши 379 999 рублів, споживач отримає до всього вищеперерахованого «просунуті» подушки безпеки з двоступінчастою системою розкриття, ABS, декоративні ковпаки коліс, підігрів передніх сидінь і MP3-аудіосистему з USB-портом. У максимальній комплектації за 399 999 рублів з’являться литі колісні диски і парктронік, а кількість динаміків в салоні буде збільшено до шести.

На сьогоднішній день Chery Bonus – єдиний представник у ціновому сегменті від 340 до 400 тисяч рублів із рідкісним кузовом «ліфтбек». На вигляд автомобіль виглядає як звичайний седан, проте кришка багажника виконана заодно із заднім склом – як у хетчбеків. Об’єм багажника дорівнює 370 літрам, а якщо скласти заднє сидіння, то утворюються неабиякі для відносно невеликої машини 1400 літрів корисного об’єму. Щоправда, складена спинка крісел виступатиме над підлогою вантажного відсіку.

Замок п’ятих дверей можна відкрити як з ключа-брелока, так і з кнопки в салоні, щоправда, знайти останні з першого разу не вдалося. Вона загубилася серед кнопок біля блоку управління мікрокліматом, і виявилася поряд з рукояткою управління повітряними заслінками. Не знайшли ми й лючків для заміни лампочок у задніх ліхтарях: схоже, для цього доведеться знімати плафон цілком, відкрутивши кілька болтів. Зате китайці потурбувалися.