Chevrolet Niva: вітчизняний монстр

Усі міряють час по-різному. Мова не про секунди, хвилини, години та роки, які співробітники Міжнародного комітету з мір і ваг відміряють за допомогою атома цезію-133, а про особисте відчуття ритму життя. Наприклад, батьки-початківці часто звіряють свій темп з дитячими віхами. У них у календарі замість червоних днів – перший зуб, перший крок, перше слово.

Ще бувають холостяки, яким сім’ю замінює торрент-трекер. Вони живуть за графіком свого улюбленого серіалу, що виходить за заокеанськими телевізійними правилами раз на тиждень. А в Андах досі використовується як одиниця часу “кокада” – інтервал, необхідний для того, щоб прожувати повний рот листя коки.

З цієї точки зору пульсом спільного підприємства “GM-АВТОВАЗ” є графік змін і поліпшень, що вносяться в конструкцію позашляховика Chevrolet Niva. Завод синхронізує з ним свою життєдіяльність усі вісім років, що минули з моменту запуску Chevy Niva на конвеєрі Тольятті. Інакше довести до сучасного рівня якості автомобіль, збудований на базі радянської “Ниви”, неможливо. Підтвердження цієї аксіоми у заводчан під носом: за парканом – “АвтоВАЗ”. А так – дивишся, рано чи пізно, вийде.

Покращайзинг
Рестайлінг “Шеві Ниви” відбувся минулого року. Тому зараз жодних змін у зовнішньому вигляді та інтер’єрі позашляховика не відбулося. Придумані в італійському дизайн-бюро Bertone “накачані” бампера, великі “лопухи” дзеркал заднього виду, решітка радіатора, накладки на колісні арки та двері, а також нове кермо триспиці в салоні – все на місці. А ось під дном машини і в підкапотному просторі змін вистачає.
Усередині вдосконалена Chevrolet Niva залишилася колишньою – жорсткий дешевий пластик і давно застаріла компонування центральної консолі. Однак посадка в машині зручна – конструктори “Шеві Ниви” змогли впоратися з діставшимся ним у спадок від звичайної “Ниви” компонуванням кузова. Особливо хочеться відзначити зручні крісла, які, незважаючи на мізерний набір регулювань, нескладно налаштувати під водія будь-якого зросту.

Почати варто з приводних валів – тепер вони отримали нові шарнірні з’єднання: на місце давно застарілих хрестовин конструктори встановили “гранати” – шарніри рівних кутових швидкостей (ШРУС), які використовуються на більшості сучасних позашляховиків. Як стверджують фахівці заводу, завдяки впровадженню цього технічного рішення у “Шеві Ниви” знизився рівень резонансних шумів на крейсерських швидкостях.

До речі, “роздатка” теж зазнала модернізації – у цьому агрегаті використовуються дворядні підшипники замість звичайних однорядних, а це знижує люфти вихідних валів, і, як наслідок, не лише покращується акустичний комфорт, а й продовжується термін служби сальників.

Chevrolet Niva не завадила б нова трансмісія. Все-таки конструкція, що використовується зараз, навіть незважаючи на модернізацію, занадто архаїчна. Але автомобіль з більш сучасним компонуванням у GM-АвтоВАЗ вже був і… не пішов. Йдеться про Niva FAM1 зі 122-сильним “опелівським” двигуном об’ємом 1,8 літра та “інтегральною” трансмісією – цей позашляховик проіснував на конвеєрі всього два роки і потім був знятий з виробництва.

В результаті, машина справді стала тихішою. Щоправда, щоб оцінити внесок саме цих нововведень у підвищення акустичного комфорту, потрібно мати тонкий слух. Справа в тому, що на “GM-АвтоВАЗ” постійно працюють над покращенням шумоізоляції Chevrolet Niva, і вже встигли досягти деяких успіхів – салон позашляховика непогано ізольований від зовнішніх звуків.

Причому, цей факт стає ще очевиднішим, якщо відкрити вікна – наприклад, на підмосковному путівці виявилося, що підняті стекла оберігають вуха пасажирів від звуку гальмівних колодок, що деренчать. За словами представників заводу, які були присутні на презентації, це конструктивна недоробка, властива всім автомобілям Chevy Niva, але позбутися її поки не виходить.

Привіт “Росавтодору”
До речі, під час “роботи над помилками” було модернізовано і її. По-перше, інженери “GM-АвтоВАЗ” встановили спереду потужніші нижні важелі та втулки, а по-друге, завод перейшов на нового постачальника, який виробляє кульові опори з покращеною системою мастила та більш надійним запресуванням. Тож тепер шасі “Шеві Ниви” має стати, як мінімум, довговічнішим.

Chevrolet Niva: вітчизняний монстр
Список представлених у ході тест-драйву покращень “Шеві Ниви” не обмежується модернізацією трансмісії – вистачає і дрібніших доопрацювань. Наприклад, один із шлангів системи охолодження тепер кріпиться до розширювального бачка за допомогою пружинного хомута, і це повинне знизити ймовірність течі з контуру. Ще один приклад – ліквідація причин втрати герметичності в системі зчеплення, а також нові корозійностійкі склоочисники, корпус гідропідсилювача керма, циліндр зчеплення та планка кріплення акумулятора.